Jaaroverzicht 2020 | Linda’s Wholesome Life

Jaaroverzicht 2020 Linda's Wholesome LifeBiesbosch, december 2020

Het einde van het jaar is in zicht. Een jaar wat vele diepte punten kende, een jaar waarin de wereld letterlijk stil viel en op haar kop stond, maar ook een jaar met enorme hoogtepunten voor mij. Een jaar waarop sommige dagen als jaren aanvoelden, en de tijd ongemerkt toch weer voorbij gevlogen is. Dat het een jaar van grote veranderingen is mag duidelijk zijn. Zo opende ik mijn etsy shop, werd onze eerste alpaca geboren én kochten Thomas en ik in een tijd waarind e huizenmarkt compleet overhit is een huis. Ik neem je graag mee in een kort en bondig jaaroverzicht van 2020!

– Jaaroverzicht 2020 –

het jaar in een notendop

Januari

Januari was een maand waarin Moos en ik veel tijd doorbrachten in de Biesbosch. Het is zo’n tussen maand waarin, naast mijn verjaardag, eigenlijk helemaal niet zoveel gebeurd. Ik ontdekte Vinted en de Franse en Belgische designertassen collecties van mensen die ze voor een klein prijsje weg deden. Zo kon ik mijn Marc Jacobs verzameling aardig aanvullen. Leuk om oude pareltjes aan mijn collectie toe te voegen. Daarnaast is het tenslotte ook nog eens veel beter voor het millieu. In januari hing een foto van mij in Parga super groot op de vakantie beurs, ik kon er zelf helaas niet naartoe maar zelfs op foto’s was het enorm leuk om terug te zien.

Februari

Februari was een heerlijk keutel maandje. Een hoogtepunt was toch wel de aankoop van een nieuw bed, samen met een mini make-over van de slaapkamer. Moos en ik trokken er veel op uit en ik besloot de camera ook weer wat vaker mee te nemen. Zeker nu de natuur langzaam aan weer tot leven komt. Zo belandde we in dit bos wat een waar sneeuklokjes paradijs was!

Hotel Maashof Venlo

Maart

Maart is een maand die voor velen denk ik wel de boeken in gaat als een onstuimige maand. Het is de maand waarin we geplunderde schappen zagen, er blinde paniek was, we voor het eerst masaal thuis moesten gaan werken en Corona de wereld over nam. Het is de maand waarin ik nóg meer wandelingen maakte met Moos, maar ook het eerste weekend van deze maand op de valreep nog een weekendje weg kon in eigen land. We mochten geheel verzorgd een weekendje naar Venlo, dit was gelijk Moos zijn eerste perstrip. We hebben er volop van genoten. En dat is maar goed ook. Wie had kunnen bedenken dat uitjes voor de rest van het jaar haast onmogelijk zouden worden.

Stay Home Series Dit kun je nu in de tuin doen

April

Het is ook de maand waarin ik lichtpuntjes wilde brengen voor wie thuis, eenzaam of ver van geliefden in lockdown zat. Ik deelde meer foto’s van de boerderij, de dieren en mijn leven hier. Zie hier bijvoorbeeld hoe mijn dagen in lockdown eruit zien. Het maken van boerderij content maakte mij enorm blij, en toverden ook bij velen van jullie een glimlach op het gezicht. Hierdoor werden ook deze posts die ik ook vooral op Instagram deelde, lichtpuntjes voor mij. Niet eerder liet ik zoveel zien van mijn leven op de boerderij. En met succes. Eindelijk vond ik mijn niche. Door iets te doen wat al jaren voor mijn neus stond.

Ik begon met het maken van tuinkalenders, zodat mensen die thuis zaten ook geprikkeld zouden worden om iets in de tuin, op het balkon of in huis met groen te doen. Maakte veel foto’s voor mijn in het voorjaar geboren Etsy Shop. Hier verkoop ik (digitale) prints en kaarten.

Floyd Linda's Wholesome Life

Mei

In mei genoten we van de eerste zelfgemaakte pizza’s op de bbq, vond ik opnieuw een haantje langs de weg en moesten we afscheid nemen van één van onze trouwe viervoeters. Het verlies van een beestje heeft altijd een enorme impact op mij. Het gemis is dan ook groot, en de aanloop naar het afscheid verschrikkelijk. Zeker in Corona tijd. Een tijd waarin ik met Moos niet mee naar binnen mocht tijdens een afspraak i.v.m. de aangescherpte maatregelen (en hij hierdoor zijn angst voor de dierenarts in één klap terug had) en ze gelukkig een uitzondering wilden maken voor het afscheid van Floyd. En er gelukkig meer dan één persoon in de speciale ruimte aanwezig mochten zijn.

Juni

Het weer wordt steeds beter en de tuin met de dag groener. Ik beleef nog steeds veel plezier aan het maken van de tuinkalenders en ben veel met de camera in de tuin te vinden. Verder komt er door het verlies van Floyd, en de gekke tijd door Corona weinig uit mijn vingers. Ben vooral veel bij de dieren te vinden. Om onze gedachten wat te verzetten zijn Thomas en ik wel wat actiever naar huizen aan het kijken. Tijdens de pandemie vroegen wij ons af of het wel slim was om huizen te bezichtigen. Voor we een bezichtiging inplande reden we eerst langs de huisjes, verkenden de buurten wat. Soms was dat al genoeg om een afspraak af te zeggen. Andere keren vonden we een pareltje en waren we veel te laat. Zo waren we vanaf februari eigenlijk al zoet.

Eind juni hadden we eindelijk eens geluk en rolde de bal onze kant op. We hebben een huis gevonden, bezocht én ons bod is geaccepteerd! We gebruiken de 3 maanden dat we moeten wachten op de sleutel om de omgeving wat te verkennen, om antiek winkels af te struinen en alvast wat meubels te maken voor in huis. Heel mooi om te zien hoe een gekke tijd als deze tóch iets heel moois kan brengen.

Geboorte alpaca cria

Juni

Juni brengt nog meer goed nieuws. Onze Fien bevalt van een gezonde jongen en we noemen hem Freek! Omdat het in de Biesbosch heel erg druk is geworden i.v.m. Corona besluiten we het nieuws de eerste maanden stil te houden. Zodat hij in alle rust op kan groeien, aan kan sterken en zijn draai kan vinden. Inmiddels is het al een grote beer en doet hij alles dapper mee met de kudde. De geboorte van Freek is naast het kopen van onze eerste woning toch écht wel een hoogtepunt.

Jaaroverzicht 2020 Linda's Wholesome Garden

Juli

Omdat we nog 3 maanden op de sleutel van ons huis moeten wachten (en het hele financiële plaatje nog afgerond moet worden) besluit ik vooral zoveel mogelijk van mijn tijd in de Biesbosch te genieten. Het is niet dat ik super ver weg ga wonen. In principe steek ik alleen de sloot over en strijk ik neer in de voortuin van de Biesbosch. Toch zijn deze 3 extra maanden een cadeautje. Ik stort mij op het maken van content, breng veel tijd door met de dieren en struin nog wat antiek winkels af.

Huis gekocht Linda's Wholesome Life

Augustus

In augustus maken we bekend dat we een huis gekocht hebben. Dit was een goede reden om Thomas eindelijk weer eens op de foto te krijgen. We genieten volop van het zomerse weer, en hebben al wat meubels uitgezocht en besteld voor het huis. Achteraf ben ik nóg blijer dat we dit al optijd hebben gedaan. Wie had een tweede lockdown verwacht aan het einde van het verbouwen, tegelijkertijd met het sluiten van alle winkels.

In augustus mogen we eindelijk weer eens in het huis kijken om wat dingen op te meten en verbouwplannen door te spreken. We hebben namelijk wat ideeën waarvan ik zelf geen idee had of het haalbaar is. Daarnaast werk ik veel in de moestuin, en werk ik vooruit voor mijn blog. Zodat tijdens het klussen de content niet stil komt te liggen.

Huis gekocht Linda's Wholesome Life

September

Eind september is het ein-de-lijk zover. Ons wachten is beloond met een mooie sleutel van ons bijna instap klare huis wat toch omgetoverd werd tot klushuis. Geheel onverwacht gaan we toch meer verbouwen in het huis en daar hebben we onwijs veel zin in.

Linda's Wholesome Life

Oktober

Terwijl de maand grotendeels in het teken staat van slopen, klussen, schuren, lijmresten verwjideren, nietjes verwijderen en korte nachten bestaat, neem ik ook iedere week even een dag om op te laden. Het werken aan de tuinkalenders gaat door en de dieren begin ik tussen het klussen door ook enorm te missen. Daarnaast wil ik ook de herfst niet ongezien voorbij laten gaan. Moos geniet ook extra van deze dagen waarop ik nét wat meer tijd heb om mooie wandelingen met hem te maken.

De voortgang van de verbouwing deel ik iedere week in een verbouwingsupdate.

November

Eind november begint er schot in de zaak te komen en veranderd onze bouwput langzaam aan meer en meer in een huis. De zolder is af, de slaapkamers zijn bijna af en het meeste werk voor de komst van mijn droomkeuken is gedaan. Het is onwijs leuk om al onze wensen en dromen tot leven te zien komen. Om te zien hoe keuzes uitpakken en het huis steeds meer ons wordt. Maar ook de vermoeidheid begint op te spelen en de hele vroege ochtenden op te breken. Het is allemaal voor een goed doel, en daar doen we het tenslotte voor. We willen dat de basis in huis klopt, de rest komt vanzelf wel.

Ons huis verbouwen onthulling keuken

December

De laatste maand van het jaar brengt nog de meeste veranderingen met zich mee. Net voor de eindstreep gaan we heel onverwachts en abrupt in een tweede lockdown. Het nare van deze lockdown is dat de meubelwinkels en de bouwmarkten óók dicht moeten. Iets wat we niet voorzien hadden. Die maandag besluiten we nog snel de laatste dingen in te slaan zodat de verbouwing geen vertraging op zal lopen. Dat pakte gelukkig goed uit.

Deze maand maakte we de slaapkamers af, de woonkamer én mijn landelijke droomkeuken. Zo neem ik toch een stukje van de boerderij mee naar mijn nieuwe huis. Na kerst hebben we ook het bed over verhuisd en wonen we nu écht in de Brabantse voortuin van de Biesbosch. Hoe leuk! De eerste dagen zijn even wennen, zeker ook voor Moos en onze kat Jip, en we leven ook nog grotendeels tussen dozen.

Wat wel enorm fijn is dat ik vanuit het nieuwe huis artikelen kan maken voor Linda’s Wholesome Life. Begin januari zal ik weer een nieuwe verbouwingsupdate met jullie delen om te laten zien hoe ver we nu zijn.

Jaaroverzicht 2020

Wat mij nog rest is om jullie een hele fijne jaarwisseling toe te wensen. Ik hoop dat het nieuwe jaar je veel moois mag brengen en dat het nieuwe normaal een stuk fijner wordt dan het afgelopen jaar. Stay home, stay safe. En tot in het nieuwe jaar!

Happy new year!

Liefs Linda

Het artikel: ‘Jaaroverzicht 2020’ bevat een affiliate link. Lees mijn disclaimer

1 Reactie

1. 1 januari 2021 / 19:19

Wat een feestje om je maandoverzicht te lezen! En wat een feestje om jullie avontuur met het kopen van een huis en het verbouwen van de woning dit jaar via je blog te mogen volgen. Ik heb ervan genoten! De keuken ziet er zó mooi uit. Ik ben heel benieuwd naar de rest van het huis, maar dat is vast minstens zo prachtig.
    Ook heel mooi om te lezen dat je dit jaar nog meer plezier beleefde aan o.a. Instagram en daar helemaal je draai in hebt gevonden. Je foto’s van het boerderijleven zijn altijd prachtig en maken mij – als Randstadmeisje – ook enthousiast om wat vaker de natuur in te gaan.
    Ik wens je een heel mooi, liefdevol en hoopvol 2021 toe waarin je hopelijk volop van jullie nieuwe woning én tuin kunt genieten.